Tots les propostes de joc i aprenentatge pretenen despertar i potenciar les capacitats i valors que contribueixen al desenvolupament global i harmònic de l’infant, a través d’una pedagogia activa que potencia el joc, la creativitat, l’interès, la curiositat per la descoberta, l’exploració lliure de l’infant i la iniciativa.    

Joc matemàtic

  • Al pati, seguirem oferint propostes de moviment com és la caseta amb tobogan, la rampa i el banc de fusta
  • A l’aula pugem el repte del moviment amb una plataforma una mica més alta amb la seva rampa més inclinada
  • Els infants van evolucionant igual que les seves necessitats, per això, els hi crida més l’atenció materials que requereixen més precisió a l’hora de manipular-los, com les cremalleres, els cordills per enfilar, les anelles per ficar-les al suport i pinces per agafar objectes petits
  • Un altre material amb el què els infants es concentren molt són les cadenes, que donen molt de joc amb diferents possibilitats d’estirar, arrossegar i així crear diferents formes.
  • Presentem els bits per l’atenció, la percepció i la memòria amb imatges de peixos.

Educació artística

  • Introduirem la cançó dels reis de l’orient i farem un espectacle màgic dedicat a ells
  • A la rotllana seguirem cantant les cançons de l’hivern
  • Posem música perquè els infants segueixin el ritme i expressin amb els moviments del seu cos
  • Oferirem diferents materials plàstics com ceres i papers de diferents textures perquè es vagin familiaritzat i poder anar desplegant mica en mica l’atelier

Anglès amb música

  • Aquest trimestre escoltarem  a estonetes el segon volum de cançonetes en anglès
  • “The theacher” ens  sorprendrà amb noves cançons i titelles

Autonomia

  • Oferim el got de vidre perquè en tinguin cura: el respecten i beuen sols. Els més petits  el comencen a agafar cada vegada millor, a vegades amb ajuda de la mestra
  • Els motivarem a treure’s ells sols les sabates per fer la migdiada