Juguem amb el cos i els sentits

Pels més petits…

  • Mantindremels espais tovets on experimentaran amb la panera i amb els diferents materials, contes tous i peluixos.
  • La barra de fusta ens servirà per penjar teles per tenir-les al nostre abast.
  • Disposarem d’estructures de fusta que ens permetran jugar quan estiguem estirades panxa enlaire.

Pels més grans…

  • Passarem a una altra aula durant una bona part del dia. Aquesta serà més gran i els permetrà moure’s amb molta més amplitud de moviments i de possibilitats.
  • Continuarem oferint paneres amb materials diversos com papers de diferents textures, pilotes o teles.
  • Ampliem les tarimes de fusta per passar gatejant per sobre, pujar, baixar i desplaçar-se pels diferents nivells.
  • Per estimular els sentits de la vista mantindrem l’espai sensorial amb les ampolles màgiques
  • Oferirem petits espais amb material inespecífic: llaunes, culleres, cordills, cadenes, anelles… perquè els més grans per mitjà de joc facin diferents combinacions o s’iniciïn en l’acció de posar i treure materials, per així començar a exercitar el pensament matemàtic.
  • Tindrem a la nostra disposició un conjunt de cubs de cartró de diferents mides i colors, per començar a fer algunes construccions.

… i també proposarem …

  • Com cada matí seguirem saludant a la nostra mascota, el Lupo, i anirem cantant amb les nostres titelles cançonetes noves com :  “Els Reis de l’Orient”, “Ai quin fred que fa” i “La lluna la pruna”…
  • Continuarem amb les moixaines: “ Peu polidor” i afegirem “Mà morta” .
  • Celebrarem els primers aniversaris de la classe i introduirem un nou conte “El meu primer aniversari”.
  • Seguirem cantant cançons amb les titelles de dits d’animals.

Les nostres necessitats

  • Reforçarem la relació amb la mestra, les necessitats bàsiques que té en cada moment. L’afecte de la mestra és molt important, necessiten un punt de referència i un tracte afectiu individualitzat.
  • El dinar a la falda de la mestra, per crear un moment més íntim i proper, on els infants se sentin segurs i còmodes.
  • El canviador és un espai d’intimitat amb l’Infant. Totes les accions van acompanyades de gestos suaus i anticipant amb la veu tot el que anem fent, amb molta cura.
  • Seguirem els ritmes de cada infant i una rutina amb els hàbits de menjar i dormir ajustada, oferint l’ajuda necessària a cadascú.
  • Durant la migdiada,continuarem respectant el ritme evolutiu i les necessitats de cada infant, els que ja no necessiten de la companyia i el contacte físic de la mestra, els deixarem que es relaxin al seu llit i s’adormin sols.
  • Als grans per beure aiguaintroduirem un got de vidre petitó, de la seva mida, perquè comencin a familiaritzar-se amb aquest material i la mestra ajudarà a que el comencin a agafar si volen.