Juguem amb el cos i els sentits

Per als més petits…

  • Arriba el bon temps i elsmés petitons ja han començat a sortir al pati. Fent una espècie de balconet davant la classe se’ls proposa poder sortir i ells mateixos decideixen si prefereixen quedar-se a l’aula o treure el cap.
  • A classe ja hem retirat l’espai tou i afegirem estructures per estimular el moviment i estanteries per elevar les propostes del terra de manera que comencin a posar-se drets i es desplacin recolzats a les estructures.
  • Seguirem oferint llaunes de metall amb diferent material heurístic a dins, afegirem una panera amb instruments de música de percussió (maraques, panderetes, picarols…) que els encanta i introduirem les teles al nostre joc.

Per als més grans…

  • Els grans que caminen començaran a sortir al pati gran on trobaran diferents propostes de moviment.
  • A la classe seguirem oferint diferents circuits amb les cadiretes i les estructures de fusta adaptats a les necessitats del grup.
  • L’espai de material inespecífic anirà creixent per els més grans. Com a material nou presentarem les cadenes, que els hi donen infinites possibilitats. El joc dels més grans comença a evolucionar cap el joc heurístic amb petites combinacions, deixant enrere la fase més experimental on tot anava a la boca per conèixer les característiques dels objectes.

… i també proposarem…

  • A la rotllana com cada matí saludarem a la nostra mascota, el Lupo, i anirem cantant amb les nostres titelles cançonetes noves com: “l’Abella i la Granota”.
  • Seguirem mirant  “El llibre dels sorolls” a la rotllana. Alguns ja fan gestos!.

Les nostres necessitats

  • Seguim reforçant amb l’afecte la relació amb la mestra icobrint les necessitats bàsiques dels infants amb molta qualitat.
  • Els més petitons de la classe seguirem dinant a la falda de la mestra, animant-los a  que s’apropin a la cullera per agafar el menjar per si sols i començarem a deixar que  agafin el got de vidre, amb ajuda, per aproparse’l tot sols i beure.
  • Amb els més grans seguirem dinant en petits grups asseguts amb cadira i taula. La mestra els hi donarà suport i els seguirà animant a que provin d’agafar la cullera per sí sols.
  • Aprofitarem el canvi de bolquer per tenir un moment íntim amb cada infant.