Jugar és una necessitat infantil, i les joguines constitueixen un medi que pot afavorir el joc dels infants, estimular la curiositat, la imaginació i la creativitat, potenciar la superació personal i motivar el plaer estètic i el gust.

Jugar no és un entreteniment sinó una font d’aprenentatge, una experiència indispensable pel desenvolupament físic i intel·lectual dels infants.

COM HAN DE SER

LES JOGUINES?

  • ADEQUADES A L’EDAT, relacionades amb el grau de maduresa de cada infant, ni excessivament complicades ni massa senzilles per la seva edat i característiques, perquè s’avorriria.
  • ESTIMULANTS de la creativitat i la imaginació, o qualsevol aspecte de la personalitat, i convertir a l’infant sempre en protagonista del joc. És necessari que motivin el joc i provoquin iniciativa. Cal anar en compte amb els jocs molt sofisticats o excessivament estructurats, perquè deixen poc espai a la fantasia, la imaginació i la creativitat.
  • SUFICIENTS I VARIADES, que desenvolupin diferents funcions: jugar amb el cos, amb els sentits, amb la intel·ligència, amb la imaginació i la fantasia, i amb el llenguatge; però al mateix temps no n’ha de tenir una quantitat excessiva, perquè pot produir actituds de caprici, avorriment, despreci, desordre i falta d’interès.
  • SEGURES I RESISTENTS, valorant sempre la qualitat-preu, ja que no sempre les joguines cares són les millors i més sòlides.
  • RESPONDRE ALS GUSTOS I NECESSITATS DEL PETIT, pensant amb el nostre fill en particular i amb les seves característiques que el diferencien dels demés.

QUINA ÉS LA

JOGUINA

MÉS ADEQUADA

DE 1 A 2 ANYS

  • Teles de diferents colors, mòbils i nines.
  • Recipients per omplir i buidar, pots de plàstic per tapar i destapar.
  • Pilotes i globus, joguines que suren a l’aigua, tasses i vaixells.
  • Grans construccions, galledes i pales.
  • Animals i vehicles de plàstic o de fusta.
  • Caixes o ninots de música.
  • Joguines de transport com camions i trens.
  • Joguines per arrossegar, cotxes petits per fer-los córrer o grans per pujar-hi.
  • Bicicletes i tricicles sense pedals.
  • Pissarra o paper gran per pintar amb pintura de mans, pissarra amb guixos.
  • Cuina i els estris necessaris per cuinar, carros de la compra.
  • Animals de fusta.
  • Arrossegadors amb fil o amb un pal de fusta per estirar o empènyer.
  • Corre passadissos, carretons, balancins
  • Ceres toves, fulls grans, esponges, pintura de dit i pinzells grans.
  • Trencaclosques.
  • Contes muts amb imatges i el nom, amb petites històries senzilles
  • Titelles amb teatrí i jocs d’associacions d’imatges